تفاوت پنجره pvc و upvc

تفاوت پنجره pvc و upvc

 تفاوت پنجره pvc و upvc چیست؟ درب pvc یا upvc؟ پنجره pvc بخریم یا upvc...

پنجره upvc یا pvcتفاوت پنجره pvc و upvc؟

شايد زياد اسامي پی وی سی و يو پي وي سي را شنيده باشيد اما با كاربرد و نقش آنها آشنايي نداشته باشيد . pvc و upvc دو نوع پليمر هستند که به دلیل تطبیق و انعطاف پذیری بالا به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود. PVC  اغلب برای ساخت دیوارها و نرده هاي ساختماني استفاده می شود و به دلیل ترکیبات شیمیایی برای ساخت پنجره و در مناسب نیست در حالی که UPVC برای ساخت پنجره و درب استفاده می شود.
املاي اين اصطلاحات ساختماني كاملا شبيه هم هستند و تنها در يك حرف متفاوت هستند، اما در دنياي واقعي تفاوت تفاوت  pvc و upvc از زمين تا آسمان است. اگر مي خواهيد بيشتر با اين موارد آشنا شويد،اين مطلب را از دست ندهيد.

تفاوت پنجره upvc و pvc▼
تفاوت درب upvc و pvc▼

معرفی PVC و  UPVC

وینیل به دو شکل تولید می شود: PVC (پلی وینیل کلرید) و UPVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیک). به دلیل سازگاری و انعطاف پذیری آنها در تولید اشکال متنوع، به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود.
هنگامی که نوبت به انتخاب اجزای خانه شما می رسد، انواع مختلفی از متریال ها با کیفیت بالا و بادوام وجود دارد که می توانند در ساختار کلی ساختمان اجرا شوند. بیشتر این محصولات علیرغم نام‌های رایجشان، برای کاربردهای بسیار خاص توسعه داده شده‌اند. در نتیجه، چه به دنبال لوله‌ها، پنجره‌ها یا سایدینگ جدید باشید، باید تفاوت بین PVC و uPVC را درک کنید.

 پنجره upvc یا pvcPVC مخفف پلی وینیل کلراید در ابتدایی ترین شکل آن است. به دلیل استحکام و دوام عالی، این یک پلاستیک بسیار سبک وزن است که معمولاً در صنعت ساختمان استفاده می شود. برای افزایش انعطاف پذیری پلی وینیل کلراید می توان نرم کننده های خاصی را اضافه کرد. نتیجه نهایی ماده ای است که به طور قابل توجهی سفت کمتری دارد و می تواند اغلب محصولاتی که نیاز به انعطاف پذیری باشد به کار رود.
یو پی وی سی upvc به پی وی سی pvc اولیه ای گفته می شود که هیچ نرم کننده ای به آن اضافه نشده است. این مورد اصلی ترین تفاوت pvc و upvc است که بطور کامل محصولات تولید شده از این دو ماده را جدا می کند.
نام این ماده در اصل به "پی وی سی غیر پلاستیکی" ترجمه می شود. با این حال، این شکل از پلاستیک، همانطور که تصور می کنید بسیار سبک و محکم است. با این حال، به طور قابل توجهی انعطاف ناپذیرتر و سفت تر از pvc است. بدیهی است که اگرچه PVC و uPVC ممکن است شبیه هم به نظر برسند، اما از نظر ترکیب و کاربردهای بالقوه بسیار متفاوت هستند.


در بخش ساختمان، انواع غیر پلاستیکی یا upvc این ماده به طور گسترده ای به عنوان جایگزینی برای چوب در نمای ساختمان استفاده می شود. هنگامی که نمی توان چوب را به مقدار کافی تهیه کرد، ممکن است یو پی وی سی گزینه سازگارتر با محیط زیست در نظر گرفته شود.
با این حال، مزیت واقعی مواد upvc این است که در کاربردهای این چنین که به سطح نگهداری و مراقبت مانند چوب اصلی نیاز ندارد. چوب مورد استفاده در نمای بیرونی سازه ساختمان، باید به طور منظم درمان و رنگ آمیزی شود.
با وجود عدم انعطاف پذیری، این یکی از سازگارترین گزینه ها در مصالح ساختمانی است. معمولاً در طاقچه های پنجره، پنجره های دو جداره مانند پنجره وین تک، ویستابست و پنجره هافمن چه بصورت سه جداره و چارچوب درهای شیشه ای یافت می شود. از دیگر مزیت های upvc این است که رنگ های متنوعی دارد و ممکن است به گونه ای طراحی شود که شبیه سایر مصالح ساختمانی باشد.

 

تفاوت پنجره upvc و pvc تفاوت پنجره pvc و upvc

بیایید با بطری پلاستیکی (PVC) شروع کنیم. پی وی سی نوعی رزین مصنوعی است که از فرآیند پلیمریزاسیون "وینیل کلرید" تولید می شود. هر دو یو پی وی سی و پی وی سی ترکیبات مولکولی مشابهی دارند اما یکسان نیستند. چیزی که بطری پلاستیکی را انعطاف پذیر می کند، این واقعیت است که "پلاستیزر" به PVC اضافه می شود. این نرم کننده ها مسئول انعطاف پذیری و قابلیت خمش بطری هستند. محصولات استاندارد PVC معمولاً از مواد خام موجود در گاز طبیعی، نمک و نفت ساخته می شوند. پلاستیک مورد استفاده در پنجره ها و درها (uPVC) uPVC مخفف عبارت Unplasticised PolyVinyl Chloride است. بنابراین تفاوت اصلی بین uPVC و PVC در این واقعیت نهفته است که UPVC فاقد نرم کننده است. این عامل استحکام و استحکام شگفت انگیز یو پی وی سی است. همچنین بدون افزودن نرم‌کننده‌ها، محصولات uPVC سازگار با محیط زیست هستند و از این رو برای تولید پنجره‌ها، درها، لوله‌ها و غیره در سراسر جهان بسیار محبوب هستند.
pvc و upvc
در حال ساخت PVC به عنوان یک پلاستیک انعطاف پذیر برای تولید انواع لوله کشی استفاده می شود. لوله های پی وی سی بزرگتر اغلب در لوله کشی برای توزیع آب غیر شرب استفاده می شود. از لوله های پی وی سی می توان برای عایق کاری کابل های برق نیز استفاده کرد. Upvc یوپی وی سی به عنوان جایگزینی برای چوب در ساخت و ساز استفاده می شود، مانند پروفیل پنجره دو جداره.
 لوله های یو پی وی سی در مقابل پی وی سی PVC  به عنوان جایگزینی برای لوله های مسی و آلومینیومی استفاده می شود و در خطوط فاضلاب، سیستم های آبیاری و سیستم های گردش استخر استفاده می شود. به راحتی به قطعات کوچکتر بریده می شود و می توان آن را با چسب محکم کرد و جایگزین خوبی برای فلز است. Upvc برای اکثر لوله های پلاستیکی در جهان استفاده می شود، زیرا به طور باورنکردنی در برابر فرسایش شیمیایی مقاوم است و دارای دیواره های داخلی صاف تری است که به تشویق جریان آب کمک می کند.
از PVC و uPVC برای انتقال آب آشامیدنی استفاده نمی شود. به جای آن از cPVC (پلی وینیل کلرید کلردار) استفاده می شود. uPVC در شرایط آب و هوایی معمولی تغییر شکل نمی دهد، اما می توان آن را در دمای بسیار بالا تغییر شکل داد.
در نتیجه محصولی با مواد پی وی سی و با نام پنجره pvc ساخته نمی شود بلکه پنجره با مواد upvc تولید می گردد.

 

تفاوت درب pvc و upvc تفاوت درب pvc و upvc

در صنعت ساختمان، از متریال های متفاوتی برای ساخت درب های داخلی ساختمان یا درب تراس استفاده می شود. تغییر اسامی درب ممکن است هنگام خرید موجب سردرگمی ما شود. یکی از این موارد وجود درب pvc و همچنین درب upvc است. اما این دو نوع در چه تفاوتی با یکدیگر دارند و آیا یکسان هستند؟ برای این  که در مورد تفاوت درب pvc و upvc بدانیم بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید.
  • درب upvc

این نوع از درب تماما از پروفیل upvc مانند پروفیل وین تک، پروفیل ویستابست و یا دیگر برند های درب و پنجره دوجداره تولید شده است. در ساختار درب upvc می توان از شیشه های تک جداره، دوجداره و یا سه جداره نیز استفاده کرد. یکی از تفاوت های درب pvc و upvc مورد ذکر شده است.
درب upvc عمدتا در مواردی همچون درب بالکن، درب حیاط پشتی، درب های سرویس و درب های اداری استفاده می شود. این درب ها بطور کامل ضد آب هستند، تنوع طرح زیادی ندارند و در رنگ بندی های طرح چوب لمینت و رنگی تولید می شوند. قیمت درب upvc مانند قیمت پنجره دوجداره محاسبه می شود.
  • درب pvc

درب pvc یا درب روکش پی وی سی ظاهری همانند درب چوبی دارند. ساختمان درب پی وی سی از سه قسمت تشکیل شده: چارچوب چوبی یا ام دی اف، ساختار شبکه ای داخلی و روکش pvc. با بیان ساختار این نوع درب، به این نکته اشاره می کنیم که در واقع منظور از درب pvc، درب با ورق و روکش pvc با ضخامت 1 تا 3 میلیمتر است نه دربی ساخته شده با pvc. ماده pvc بدلیل مشخصه انعطاف پذیر بودن، مناسب تولید درب نمی باشد. درب پی وی سی محصولی پر مصرف در ساختمان های مسکونی است. چارچوب اکثر درب های pvc فلزی بود و از نظر کیفیت درجه بندی های متفاوتی دارد.
نزدیک ترین محصول به درب تمام چوب است. این محصول خود یک درب چوبی به شمار می رود و در ساخت آن از MDF و چوب روس استفاده شده است. قیمت درب روکش pvc بسیار کمتر و ارزانتر از درب های تمام چوب است.
موارد بالا بیانگر نکات تفاوت درب upvc و pvc است. دو درب با ساختار و ظاهری کاملا متفاوت...

 
Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب