تبدیل پنجره دوجداره تک حالته به پنجره دوحالته

در این مطلب نحوه دوحالته کردن پنجره تک حالته دوجداره را توضیح می دهیم.

تبدیل پنجره تک حالته به پنجره دوحالته چگونه انجام می شود و میزان هزینه و زمان آن چقدر است؟ هنگام خرید درب و پنجره دوجداره برای کاهش هزینه و یا بدلیل عدم آگاهی، برخی از مشتریان تصمیم به استفاده از پنجره و یراق تک حالته می کنند. پنجره تک حالته از پر کاربردترین محصولات Upvc در ساختمان است اما در صورت درخواست عایق بندی بهتر، استفاده از یراق دوحالته را پیشنهاد می کنیم.

پنجره دوجداره دوحالته را می توان عایق ترین پنجره دوجداره Upvc در نظر گرفت. همانطور که در مقالات قبل بیان شد یکی از دلایل عایق بندی بهتر پنجره Upvc نسبت به پنجره های آهنی و آلومینیومی قدیمی، چفت شدگی کامل لنگه بازشو به فریم دور درب و پنجره است.

چفت شدگی با استفاده از اسپانیولت (قطعه متصل به دستگیره که در داخل پروفیل جایگذاری می شود) و زاماک انجام می پذیرد. با بسته شدن لنگه بوسیله حرکت دستگیره پنجره، قطعات استوانه ای شکل روی اسپانیولت یا پین به داخل زاماک حرکت می کند و موجب کشیده شدن لنگه به سمت فریم می شود. تفاوت پنجره تک حالته با پنجره دوحالته در تعداد زاماک و طول اسپانیولت است.

در پنجره دوحالته اسپانیولت یراق در 3 طرف لنگه بازشو قرار می گیرد اما در یراق تک حالته این اسپانیولت تنها در قسمت ارتفاعی جلوی لنگه قرار می گیرد. هر چه طول اسپانیولت بیشتر باشد، تعداد بیشتری نیز زاماک استفاده می شود و چفت شدگی لنگه را افزایش می دهد. بنابراین میزان عایق بندی پنجره دوحالته نسبت به پنجره تک حالته بیشتر است.

نحوه دوحالته کردن پنجره تک حالته upvc

تفاوت پنجره دوحالته با پنجره تک حالته از نظر فنی و ساختاری تنها در نوع و تعداد لولاها، اسپانیولت و تعداد زاماک است. بنابراین برای تبدیل پنجره تک حالته دوجداره به پنجره دوحالته قطعات نام برده شده باید تعویض گردند. برای شروع کار لنگه بازشو را از لولا خارج می کنیم.

برای تعویض اسپانیولت تک حالته، ابتدا اسپانیولت قبلی باز می گردد و اسپانیولت دوحالته در جای آن قرار می گیرد. به همین ترتیب زاماک نیز به تعدادی مشخصی اضافه می گردد.
در آخر تعویض لولاها صورت می گیرد. پنجره دوحالته شامل دو لولای تنظیمی است که در بالا و پایین لنگه بازشو قرار خواهد گرفت اما در پنجره تک حالته حداقل 2 لولا وجود دارد که با افزایش ارتفاع لنگه بازشو تعداد آن اضافه می گردد.

تنها ایراد در تعویض لولاهای تک حالته، باقی ماندن سوراخ های لولای قبلی بر روی پروفیل است که البته با استفاده از چسب پر می گردد.

توجه کنید برای دوحالته کردن پنجره، عرض و ارتفاع لنگه بازشو بسیار اهمیت دارد.





پنجره دوجداره, یراق دوحالته, پنجره دوحالته

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب