10 نکته نگهداری از درب و پنجره Upvc

برای افزایش طول عمر درب و پنجره Upvc چه نکته هایی را باید مدنظر قرار دهیم...

همانطور که قطعات، طراحی، تولید و نحوه نصب درب و پنجره Upvc بر طولانی تر بودن عمر این محصول تاثیرگذار است، نگهداری از پنجره upvc نیز موجب افزایش طول عمر و بهبود کارایی آن می شود. در مطلب زیر برخی از نکات نگهداری از درب و پنجره upvc را بیان می کنیم.

1- روغن کاری قطعات یراق آلات در بازه های زمانی 3 تا 6 ماهه (نسبت به میزان استفاده از محصول) موجب حرکت روان بازشو درب و پنجره Upvc خواهد شد. برای روغن کاری بهتر است از روغن های رقیق مانند روغن چرخ خیاطی استفاده کنید. برای مشاهده نقاط روغن کاری، روی روغن کاری پنجره دوجداره کلیک کنید.

2- از نزدیک شدن شعله مستقیم و یا براده های داغ به پنجره جلوگیری کنید. بهتر است هنگام جوشکاری و یا فرزکاری روی پروفیل پنجره و شیشه دوجداره را بپوشانیم.

3- انعطاف و نرمی بیشتر لاستیک ها موجب عایق بندی بهتر در هر بار باز و بسته شدن لنگه بازشو می گردد. با گذشت زمان خاک و الودگی بر روی لاستیک درزگیر می نشیند و موجب خشک شدن آن می شود. بهتر است هر 6 ماه یکبار لاستیک درزگیر قسمت بازشو را با آب و صابون شستشو دهیم. در صورت از بین رفتن لاستیک درزگیر می توان آن را جایگزین نمود.

نکات درب و پنجره upvc4- در صورت مشاهده باز یا شل بودن پیچ ها و اتصالات پنجره نسبت به محکم کردن آن اقدام کنید.

5- خارج شدن زیاد درب و پنجره Upvc از رگلاژ به مرور زمان موجب فشار به قطعات دیگر درب و پنجره خواهد شد. رگلاژ مجدد موجب بهبود عایق بندی بازشو خواهد شد.

6- هنگام استفاده از دستگیره پنجره دقت کنید اهرم آن در زوایای 0، 90 و 180 قرار گیرد. در غیر این صورت موجب ساییدگی قطعات، پین ها و زاماک خواهد شد.

7- برای شستشوی پروفیل Upvc از مواد شوینده دارای بنزین، الکل، استن، تینر و ... استفاده نکنید. استفاده از این مواد موجب آسیب رسیدن به لایه اولیه پروفیل خواهد شد.

8- پیشنهاد می کنیم برای باز ماندن لنگه در زوایای خاص از استوپر پنجره و مهار پنجره استفاده کنید.

9- هنگامی که حالت دوم پنجره دوحالته باز است (بازشو از بالا) از چرخاندن دستگیره خودداری کنید.

10- شیارهایی با نام آبراه باران پنجره در پروفیل تعبیه شده که آب های ورودی به داخل پروفیل را به سمت بیرون پنجره هدایت می کند. بسته شدن این شیارها موجب باقی ماندن آب موجب اسیب رسیدن به پروفیل و لاستیک درزگیر خواهد شد.


Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب