نحوه اکسترود و تولید پروفیل Upvc

نحوه تولید پروفیل Upvc یو پی وی سی

مراحل و فرایند تولید پروفیل Upvc چگونه است...

دستگاه اکسترود پروفیل یو پی وی سی

فرایند تولید پروفیل upvc شامل دو مرحله است که مرحله اول، میکس مواد اولیه و مرحله دوم اکسترود مواد می باشد. در قسمت زیر به شرح این دو مرحل می پردازیم:

میکس مواد اولیه پروفیل در میکسر

در این مرحله پس از آماده سازی ترکیبات، مواد اولیه توسط میکسر با یکدیگر مخلوط می گردند. مهم ترین نکته در هنگام اختلاط مواد، دمای میکسر است. پس از مخلوط کردن، مواد میکس شده بوسیله لوله به مخازن انتقال داده می شوند. مواد اولیه تولید پروفیل به مدت 16 تا 24 ساعت برای از بین بردن الکتریسته ساکن و هم دما شدن مواد با دمای محیط، در مخازن باقی می مانند

اکستروژن مواد اولیه تولید پروفیل Upvc

فرایند اکسترود پروفیل upvcپس از میکس، مواد اولیه بطور اتوماتیک به دستگاه اکسترودر انتقال پیدا می کند. مواد با استفاده از چرخ دنده های حلزونی و در دمایی معین به سمت جلو حرکت می کند. در طول این مسیر خمیری یکسان بدست می آید که فاقد خلل و فرج است.

در فیلم تولید پروفیل upvc، دستگاه اکسترودر را مشاهده می کنید که با حرکت دوران،مواد اولیه را به سمت قالب هدایت می کند.

خمیر تشکیل شده با فشار ناشی از چرخ دنده ها از قالب پروفیل بسته شده درانتهای اکسترودر که دارای درجه حرارت تقریبی 200 درجه سانتیگراد است خارج می شود. قالب ها با توجه به نوع پروفیل ساختار متفاوتی دارند.

خنک کردن و تثبیت شکل پروفیل Upvcپس از خروج پروفیل از اکستروژن بدلیل دمای بالا آن، امکان تغییر شکل و تثبیت ساختار پروفیل Upvc وجود دارد. بنابراین وارد مرحله خنک سازی کالیبراتور خشک می گردد.

پس از تثبیت اولیه شکل پروفیل، با عبور این محصول از حمام آب خنک (کالبراتور تر) پروفیل کاملا تثبیت می شود و شکل دائم آن ایجاد می گردد. تمامی حرکات پروفیل پس از اکستروژن توسط غلطک های کشنده انجام می گردد. در فیلم تولید پروفیل upvc روبرو، نحوه خنک شدن پروفیل را مشاهده می کنید.

سپس آب اضافی باقیمانده بر روی پروفیل توسط دمنده های تعبیه شده بعد از واترتانک، خشک شده و اطلاعات پروفیل شامل تاریخ و ساعت دقیق، برند (پنجره وین تک، پنجره ویستابست) و... توسط جت پرینتر بر روی پروفیل چاپ می گردد. در انتها مرحله بسته بندی و چسباندن لیبل بر روی پروفیل Upvc آغاز می شود.

پروفیل Upvc در دو نوع پروفیل با لاستیک و بدون لاستیک به بازار عرضه می شود که مرحله اتصال لاستیک به پروفیل قبل از چسباندن لیبل انجام می گردد. همچنین تولید پروفیل لمینت طرح چوب نیز به همین صورت است.

پروفیل UPVC, پروفیل لمینت, پروفیل

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب