نصب صحیح درب و پنجره Upvc

نصب پنجره Upvc آخرین مرحله اتمام پروسه خرید درب و پنجره دوجداره و یا تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب است...

به همین دلیل کیفیت نهایی محصول به کیفیت روش نصب کاملا بستگی دارد. در مطلب زیر روش اصولی و ساده نصب درب و پنجره دوجداره را شرح می دهیم.

در ابتدا ابزار مورد نیاز برای نصب درب و پنجره Upvc را فراهم می کنیم که شامل پیچ گوشتی، کاتر، متر، پیچ گوشتی برقی، چکش پلاستیکی، تراز، مداد، تفنگی چسب و دریل می باشد.

وسایل نصب پنجره upvc

 

آموزش روش نصب پنجره دوجداره Upvc

نحوه قراردادن شیشه روی زمینپس از ارسال محصولات از کارخانه درب و پنجره Upvc و تخلیه آن در محل پروژه، پنجره ها و شیشه ها براساس کد طبقات و محل نصب توزیع می شوند. پس از توزیع هر پنجره و شیشه به محل نصب مراحل زیر برای هر پنجره تکرار می شود.

*نحوه چیدمان شیشه بدین صورت است که قسمت پایین شیشه باید با دیوار زاویه تقریبی 75 درجه داشته باشد و سطح شیشه ها کاملا به یکدیگر بچسبد. زیر شیشه ها از چوب یا کارتن استفاده کنید.

تمیز کردن محل نصب

عمدتا بر روی فریم انتظار و چارچوب خالی پنجره، مصالح ناشی از فعالیت های ساختمانی موجب ناهموار شدن قاب خواهند شد. قبل از قراردادن پنجره باید تمامی اضافات از روی چارچوب پاک شود. همچنین حفره و چاله بزرگ باقیمانده را باید با استفاده از گچ یا سیمان پر کرد تا مشکلی در عایق بندی، تراز بودن و استحکام پنجره دوجداره وجود نداشته باشد.

تعیین محل پیچ اتصال پنجره به دیوار

محل پیچ کردن درب و پنجره دوجدارهاتصال و نصب پنجره با استفاده از پیچ انجام می گردد. بطور معمول از دو نوع پیچ سرمته یا خودکار و پیچ بولتکس برای نصب استفاده می گردد. با توجه به سطح موردنظر نوع پیچ مشخص می گردد:

سطح نصب آجر: پیچ خودکار و پیچ بولتکس

سطح نصب سیمان یا بتن: پیچ بولتکس

سطح نصب فریم آهنی: پیچ خودکار

در تصاویر محل سوراخ کاری و پیچ کردن برخی از پنجره ها مشخص گردیده است. اعداد درج شده در تصویر با واحد سانتی متر است.

برای افزایش کیفی بهتر است هنگام پیچ کردن، از تراز عمودی استفاده کنید.

تزریق فوم و چسب سیلیکون

پس از تمیز کاری بین پنجره و دیوار، برای افزایش عایق بندی و درزگیری فواصل از فوم و چسب سیلیکون استفاده می کنند. برای این کار ابتدا روی درز چسب سیلیکون را وارد می کنند. سپس با لیسه کشی به یکنواخت کردن سطح می پردازند. در انتهای چسب کاری، برچسب های محافظ قاب دور را جدا می کنیم. در حالت نصب با استفاده از فوم، میزان فاصله پنجره تا دیوار تقریبا 1 سانتی متر است که با استفاده از فوم این فاصله پر می شود. فوم پلی اورتان پس از تزریق حجیم می شود و تمامی منافذ را می پوشاند.

پنجره دوجداره سفید و لمینت 

نصب شیشه دوجداره روی پنجره

برای جایگذاری شیشه ابتدا محل نصب آن بر روی سطح پروفیل Upvc را تمیز می کنیم. قبل از قرار دادن شیشه دوجداره از قطعاتی پلاستیکی به نام تاکوز (زیر شیشه) برای تنظیم سطح استفاده می کنیم. بطور معمول برای هر قطعه شیشه از دو عدد تاکوز ثابت و دو عدد تاکوز متحرک استفاده می شود. سپس شیشه را بر روی زیر شیشه قرار می دهیم و زوار ها را جایگذاری می کنیم.

برای جایگذاری و ضربه روی زوار پنجره باید از چکشی غیر فلزی استفاده شود تا از شکسته شدن زوار جلوگیری کنیم.

نحوه نصب شیشه

 هزینه نصب با توجه به نوسازی و بازسازی بودن پروژه (تعویض پنجره های قدیمی ) محاسبه می شود. البته در نظر بگیرید قیمت مترمربع و هزینه نصب به موقعیت پروژه، سختی کار مهارت پرسنل نصب پنجره نیز بستگی دارد.

 

پنجره دوجداره, نصب پنجره دوجداره upvc

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب