تاریخچه شیشه دوجداره

تاریخچه شیشه پنجره دوجداره

شیشه دوجداره: اختراعی با تاثیری ویژه در کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی...

شیشه بر آلمانی

ریشه کلمه پنجره از زبان انگلیسی vindauga (vindr : wind - auga : eye ) به معنای چشم باد گرفته شده است. اولین پنجره ها در قرن 13 قبل از میلاد، بصورت سوراخی در دیوار یا سقف تنها برای ورود نور استفاده می شد. سپس برای حفاظت از ورود حیوانات، پنجره ها را با پارچه یا چوب پوشاندند که موجب عدم ورود نور به داخل محیط می شد. استفاده از چند قطعه نیمه شفاف، شاخ حیوانات نازک، برش های سنگ مرر و قطعات شیشه ای بعنوان راه حلی برای ورود نور در نظر گرفته شد. بطور مثال در کره، چین و ژاپن از پنجره های کاغذی نقاشی شده برای ورود نور استفاده می شد.

اولین پنجره ی دارای شیشه

رومی ها اولین کسانی بودند که در اسکندریه از پنجره شیشه ای برای پنجره ها استفاده می کردند. البته با خواص اپتیکی بسیار ضعیف که غیر شفاف بوده و شباهتی به بطری داشتند. در طول قرن ها تکنیک های بوجود آمد تا بتوانند شیشه های دمنده شده با سیلندر را برش دهند و مستطیل های بلند شیشه ای با ضخامت کمتر تولید کنند. این شیشه ها مستطیل شکل با استفاده از پشتیبانی عمودی mullion حفاظت و جدا می شد.

در حالی که پنجره های کاغذی به طور گسترده ای در چین باستان، کره و ژاپن استفاده می شد، در اوایل قرن بیستم با صنعتی شدن فرایند ساخت شیشه در انگلستان، شیشه ها در اکثر پنجره های خانه های معمولی استفاده می شد.

اولین شیشه دوجداره

تاریخ مشخصی برای استفاده از شیشه دوجداره موجود نیست. با این حال طبق تاریخچه پنجره دوجداره، اولین شیشه دوجداره در اسکاتلند برای گرم نگه داشتن فضای داخل خانه بوجود آمد. پس از آن در سال 1930 مخترعی به نام هاون صفحات عایق بندی ترموپین (شیشه های دوجداره با مواد عایق بندی) را خلق کرد. اما تا سال 1970 بدلیل گران بودن متریال های چارچوب مانند آلومینیوم و هزینه های دوجداره کردن شیشه، استقبال کمی از شیشه های دوجداره می شد.

اولین نمای کرتین وال

تصویر روبرو اولین نمای ساختمان کرتین وال در لیورپول، استفاده از چارچوب فلزی و شیشه تک جداره سال 1864

شیشه بعنوان یک ماده ارزشمند قیمت بالایی داشت و تنها ثروتمندان میتوانستند از پنجره های شیشه ای استفاده کنند. در واقع بعد از دهه 70 با ارزان شدن مواد اولیه و هزینه دوجداره کردن، استفاده از پنجره هایی با شیشه های دوجداره برای بهینه سازی انرژی شدت بیشتری یافت و با تقاضای روز افزون موجب پدید آمدن کسب و کارهای زیادی در این زمینه گردیده است.

شیشه, شیشه دوجداره, شیشه تک جداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب