تقاوت لولای ثابت و لولای تنظیمی

دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره – استفاده از لولای ثابت یا لولای تنظیمی

استفاده از کدام لولا بهتر است: لولای ثابت یا لولای تنظیمی!! دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره چیست...

لولای پنجره دوجداره وظیفه کلیدی در تحمل وزن شیشه لنگه بازشو دارد. به همین دلیل استفاده از لولای با کیفیت نقش اصلی در کیفیت و عایق بندی پنجره دوجداره دارد. لولا پنجره به دو دسته اصلی لولای معمولی و لولای قابل تنظیم یا رگلاژی طبقه بندی می شود. استفاده از لولای ثابت و معمولی موجب کاهش قیمت پنجره دوجداره خواهد شد. به همین دلیل برخی از تولید کنندگان برای ارزان شدن قیمت پنجره Upvc از لولای ثابت بجای لولای تنظیمی و رگلاژی استفاده می کنند.

لولای ثابت و معمولی

لولای 100 پنجره دوجداره

لولاهای معمولی از سه قطعه تشکیل شده است که بوسیله پین به یکدیگر متصل می شوند.این لولا با توجه به ابعاد نامگذاری می شود; لولای 70، لولای 80 و لولای 100 که به ترتیب 7 سانتی متر، 8 و 10 سانتی متر می باشند. در برخی از پنجره هایی با ابعاد کوچک می توان از لولای ثابت استفاده کرد. اما استفاده از سیخ لولا (تسمه گالوانیزه در حفره داخلی لولا) الزامی است. این تسمه موجب استحکام و ماندگاری پیچ لولا در پروفیل می شود.

بار های وارده بر لولا شامل وزن لنگه و نیروهای کشش و فشاری بر لنگه بازشو می باشد. در لولای ثابت این فشار و کل وزن بر روی پیچ هایی وارد می شود که لولا را به پروفیل متصل می کند. همچنین این فشار بر روی تسمه لولا که نیز وارد می شود که فاقد اینرسی مناسب است. بنابراین به مرور زمان وزن لنگه بازشو موجب جدا شدن پیچ لولا، خم شدن و شکستگی لولا و یا افتادگی لنگه بازشو خواهد شد.

بنابراین در درب و پنجره دوجداره با ابعاد بزرگ استفاده از لولای ثابت به هیچ وجه مناسب نخواهد بود.

مطالب مرتبط
دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره – زاماک پنجره دوجداره
دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره – کانکشن یا بست مولیون

 

لولای تنظیمی یا قابل رگلاژ

لولای تنظیمی پنجره دوحالتههمانطور که از اسم این لولا مشخص است، این لولا را می توان در هر زمان رگلاژ و تنظیم کرد. برای اطلاع از نحوه رگلاژ یراق دوحالته پنجره روی متن کلیک کنید.

در این نوع لولا نیازی به استفاده از سیخ گالوانیزه و تسمه لولا نمی باشد. لولای رگلاژی پایین دارای شاخک هایی هست که در داخل پروفیل فرو می رود و وزن لنگه بازشو را تقسیم می کند. از طرفی لولای قابل تنظیم بالا به قسمت داخلی پروفیل پیچ می شود که ایستادگی لولا نسبت به لولای ثابت را چندین برابر می کند. همچنین این محصول دارای کاور لولا می باشد که پس از نصب بر روی لولا قرار می گیرد.

 با توجه به مزیت ویژه لولای تنظیمی، افتادگی لنگه بازشو را که موجب کاهش عایق بندی و آب بندی پنجره خواهد شد را می توان با تنظیم مجدد لولا رفع کرد.

در پنجره دوجداره دوحالته، بدلیل بازشوی بالا بطور حتم از لولای تنظیمی استفاده می شود اما در درب دوجداره و پنجره تک حالته می توان از لولای ثابت استفاده کرد که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پنجره دوجداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب