عایق بندی صوتی و آکوستیک کردن در منزل

6 راه برای عایق بندی صوتی و آکوستیک کردن در منزل

چطور می توانیم منزل خود را نسبت به آلودگی صوتی و سروصدا عایق بندی کنیم؟ اکوستیک فضای ساخته شده...

 عایق بندی صوتی و آکوستیک کردن در منزلفضای بیرونی محل کار، اتاق و یا منزل ما مملو از منبع های آلودگی صوتی است که موجب سلب آسایش و عدم تمرکز ما می شود. صدای موسیقی، رفت و آمد وسایل نقلیه، مکالمات بلند همسایه ها و بازی کودکان از جمله منابع آلودگی صوتی هستند. در حال حاضر اقداماتی برای آکوستیک دیوار و کف برای ساختمان های جدید صورت می گیرد. اما در ساختمان های قدیمی این عمل انجام نشده است.

برای جلوگیری از ورود سرو صدا می توان اقدام به عایق صوتی  و اکوستیک کردن دیوار، سقف، کف و دیگر اجزای ساختمان نمود. اکوستیک و عایق بندی صوت به چند طریق انجام می شود که در این مطلب به آن می پردازیم.   

بطور کلی برای عایق بندی فضای منزل در برابر صوت می توان از دو راه استفاده کرد:

جاذب ها: یکی از این روش ها که ساده تر از روش دیگر است، اضافه کردن سطوح جذب کننده صدا و یا پژواک (مانند پنل های آکوستیک) است. در این روش عایق بندی سرو صدا، می توان از پنل های 3 سانتی متری تزیینی استفاده کرد.

دیفیوز ها: راه دیگر ایجاد مانع در برابر عبور آلودگی های صوتی است. این پنل ها طوری ساخته شده اند که امواج صوتی با برخورد به آنها در مسیرهای متفاوت پراکنده می شوند و مانع از بازگشت صوت می شوند.

منزل و اتاق خود را اکوستیک و عایق صوتی کنیم

عایق بندی کف

• عایق بندی و اکوستیک کف

برای عایق قسمت کف در برابر آلودگی صوتی، می توان از مصالح جاذب صدا همانند پد جذب صوت، فرش و موکت و کف پوش های دیگر استفاده کرد. میزان جذب آلودگی صوتی این مصالح نسبت به یکدیگر متقاوت است. بطور مثال موکت های برجسته عملکرد بهتری نسبت به موکت های معمولی در جذب صوت دارد..

• عایق صوتی بوسیله پرده

پرده ها می توانند مانعی برای عبور صدا و ایجاد عایق صوتی باشند. پارچه های سنگین مانند مخمل و پشم را می توان بعنوان پرده عایق استفاده کرد. البته پارچه هایی با تکنولوژی پیشرفته نیز وجود دارد که از پلی استری اصلاح شده تهیه می شود و صدا را جذب می کند.

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره• تعویض پنجره های قدیمی

پنجره های ساختمان  تاثیر زیادی در عایق بندی نسبت به صوت، گردو غبار و جریان هوا دارند. در صورتیکه پنجره های قدیمی همانند پنجره های آهنی و آلومینیومی عایق بندی مناسبی نداشته باشند، سرو صدای زیادی از آنها وارد منزل شما می شود. برای عایق بندی پنجره های قدیمی می توان از مواد درزگیر ( بصورت موقتی) و یا تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره بدون تخریب ( دائمی) استفاده کرد.

اگر کیفیت محصول، تولید و نصب پنجره دوجداره در حد خوبی باشد، حداقل تا 70% موجب عایق بندی صوت می گردد.

برای مشاوره در مورد تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب با ما تماس بگیرید.

• درب چوبی به عنوان عایق صدا

برخی اوقات منبع آلودگی صوتی از داخل منزل یا محیط داخلی می باشد. بنابرای شاید بخواهیم اتاق خود را عایق بندی کنیم. برای اکوستیک کردن در ابتدا می توانیم از درب ورودی اتاق شروع کنیم. دربی که انتخاب می کنیم باید کاملا در هنگام بسته شدن با چارچوب مماس شود. کوچترین فاصله ای بین چارچوب و درب موجب ورود صوت خواهد شد.

از درب Upvc دوجداره، با توجه به معماری داخلی محیط می توان به عنوان درب اتاق (محل کار یا منزل) استفاده کرد.

درزگیری دیوار• عایق بندی منافذ دیوار

در نظر داشته باشید از هر منفذ یا سوراخی که هوا عبور کند، صدا نیز عبور میکند. با بستن یا عایق بندی منافذی مانند محل عبور سیم آنتن، دریچه هود، کانال ها و جعبه های تقسیم می توانیم عایق صوتی بهتری ایجاد کنیم. از فوم، چسب و یا مواد درزگیر برای عایق بندی استفاده کنید.

• عایق بندی و اکوستیک دیوارها

برای عایق بندی دیوارها میتوان از مصالح اکوستیکی استفاده کرد. با افزایش ضخامت دیوارها با بلوک های اکوستیک و مواد جاذب صوت از ورود و خروج صدا به مقدار چشم گیری اثر می گذاریم.

برای مشاوره تعویض پنجره قدیمی با دوجداره با ما تماس بگیرید. 88783212

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره, تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب