دلایل ارزان بودن برخی از فاکتورها

دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره – کانکشن یا بست مولیون

کانکشن یا بست مولیون چیست؟ در این مطلب به عواملی می پردازیم که در کنار ارزان کردن قیمت پنجره دوجداره موجب کاهش کیفیت این محصول نیز می شوند.

بست مولیون

 یکی از قطعاتی که در درب و پنجره دوجداره استفاده می شود، بست یا کانکشن مولیون است. این قطعه بعنوان اتصال دهنده ی پروفیل مولیون به پروفیل های دیگر کاربرد دارد. کانکتور مولیون از طرفی به انتهای مولیون و از طرف دیگر به پروفیل مورد اتصال (هر پروفیل اصلی Upvc) پیچ می شود.

کیفیت این قطعه در کیفیت درب و پنجره و همچنین مقاومت آن در برابر فشار خارجی و داخلی تاثیرگذار است. با این حال متاسفانه برخی از شرکت های تولید کننده درب و پنجره Upvc برای کاهش قیمت پنجره دوجداره، از اجناس ارزان تر بست مولیون استفاده می کنند. بطور مثال استفاده از بست مولیون ورقی به جای بست مولیون ریخت گری یا زاماک موجب افت کیفی پنجره دوجداره خواهد شد.

 

بست مولیون; کانکشن ورقی یا کانکشن زاماک

محل پیچ شدن بست مولیون

 

شکل روبرو محل قرار گیری بست مولیون را نشان می دهد.کانکشن ورقی دارای معایبی هست که استفاده از آن پیشنهاد نمی شود. برخی از این معایب را بررسی می کنیم.

انعطاف پذیری بست مولیون ورقی، موجب کاهش آب بندی و عایق بندی پنجره (کشش پذیری مولیون و کانکشن) خواهد شد. همچنین در مولیون هایی که وزن بیشتری را تحمل می کنند، مانند مولیون عرضی و مولیون هایی که لنگه بازشو بر روی آنها نصب می شود با گذشت زمان موجب خمش پروفیل خواهد شد.

بست مولیون یا کانکشن ورقی

از سویی دیگر بدلیل اینکه در کانکشن ورقی مولیون، عمل سوراخکاری محل پیچ توسط پرسنل و بصورت دستی انجام میگیرد; دقتی صورت نگرفته و موجب جابجایی پیچ ها خواهد شد. اما در بست مولیون زاماکی بدلیل ریخته گری بودن نوع فرایند تولید، تمامی کانکشن ها یک شکل و با یک استاندارد تولید می شوند. جابجایی پیچ ها موجب جابجایی بار وارد شده به مولیون می گردد که در آینده مشکل زا خواهد بود. تصویر روبرو، تصویر بست مولیون ورقی است.

با این حال در بست مولیون زاماکی نیز احتمال شکستگی هست اما این شکنندگی کانکشن زاماکی بدلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب، طول نادرست مولیون، فشار مضاعف و عدم نصب صحیح کانکشن رو مولیون است. در نتیجه بهتر است برای تولید بهترین پنجره دوجداره در هر صورت از بهترین جنس موجود در بازار استفاده شود.

 

برای خرید و فروش بست مولیون زاماکی با ما تماس بگیرید. 88783212

پنجره دوجداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب